Realiti kehidupan amat pahit untuk ditelan sedangkan khayalan lebih indah untuk di ingati…

Hanya Allah tempat mengadu kerana Allah Maha Berkuasa…


Nuffnang X

May 16, 2013

Bunga lagi..

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera.
Pertama kali saya mengucapkan Selamat Hari Guru kepada semua guru-guru saya dan semua guru-guru di Malaysia.  Mengajar dengan ikhlas agar ilmu yang dicurahkan diberkati.
Kelmarin My Hubby kerja luar ke Cameron Highland.  Macam biasa pasti ada buah tangan yang akan dibawa balik.  Kejutan jugak kerana dia membawa bunga ros dan satu lagi tak ingat nama.  Suka jugak dalam hati agaknya hadiah advanced besday kot...he..he...Tapi bila teringat banyak kali dah bunga ros dibeli tak panjang umur rasa cuak pun ada.  Tambahan pula bunga ros yang saya tanam sedang menghadapi masalah.  Agak-agaknya lama ke bunga ni akan bertahan. hu..hu...Jika ada sesiapa yang ada petua nak merawat bunga ros yang bermasalah silalah kongsi dengan saya.  Puas juga saya buat tanaman dari batang yang dipotong tetap tak hidup...Dulu elok aje berbunga dan subur.  Lagi satu bunga ros yang diberi oleh kakak jiran(kami memang selalu share bunga yang menarik) tidak berbunga sedangkan jiran saya sudah berbunga 3 kali pokoknya mungkin sebab dia tanam atas tanah sedangkan saya dalam pasu.
Kesian kat bunga ros ni, saya panggil bunga ros kampung aje.
Dipersilakan layan gambar bunga ros yang suami saya hadiahkan untuk saya.  Doakan semoga bunga-bunga ini segar dan panjang hayatnya dengan saya..hu..hu..
Takut je sampai ditangan saya tidak sesegar ini tapi saya akan berusaha.

Warna yang hampir sama dengan bunga di atas.




Warna kuning.


5 pasu yang dibawa balik.







Terselit bunga kemunting cina berwarna putih.


No comments:

Post a Comment