Realiti kehidupan amat pahit untuk ditelan sedangkan khayalan lebih indah untuk di ingati…

Hanya Allah tempat mengadu kerana Allah Maha Berkuasa…


Nuffnang X

October 7, 2009

Puisiku...

Akulah insan yang mengharap keredhaan ibu bapa dan Allah.
Akulah insan yang mengharapkan restu suami..
Aku hanya seorang insan..
Aku mahukan sebuah kehidupan yang sejahtera...
Andainya  langkah ku tersasar..
Pimpinlah aku kembali ke asalnya..
hidup yang penuh dugaan..
tidak mampu kutempuhi andai tiada iman yang kuat..
Aku hanyalah mahukan kehidupan mereka adalah kehidupanku..
aku tidak pernah meminta lebih daripada yang sepatutnya..
kerana itu akan mengundang riak dan takbur..
Perlukah aku teruskan sebegini..
atau mencari yang lebih hakiki...
Allah hu Rabbi...
Hanya Engkau yang mengetahui apa yang aku tidak ketahui...
Kuatkanlah aku untuk meneruskan tanggungjawab ini...





 

No comments:

Post a Comment