Realiti kehidupan amat pahit untuk ditelan sedangkan khayalan lebih indah untuk di ingati…

Hanya Allah tempat mengadu kerana Allah Maha Berkuasa…


Nuffnang X

December 5, 2011

Pergi takkan kembali...

Agak lama saya tidak menjengah ke blog kesayangan saya ini...Akhir sekali pada selasa lepas.  Pada hari selasa itu juga saya mendapat panggilan dari kampung yang mengatakan abang ipar saya..satu-satunya kerana saya hanya mempunyai seorang kakak sahaja sedang sakit tenat dan dimasukkan ke hospital.  Tanpa berlengah saya bertolak pulang ke kampung.  Pada hari Rabu saya sempat melawat beliau di hospital tetapi pada hari khamis 1 Disember 2011 pada pukul 4.20 petang, beliau telah pergi untuk selamanya.  Beliau pergi takkan kembali lagi dan selepas isyak pada hari khamis juga beliau telah selamat dikebumikan...Selama 27 tahun dia menjadi ahli keluarga dan satu-satunya abang ipar kini beliau telah tiada...Saya hanya membayangkan wajah isteri beliau (kakak saya) dan anak-anak beliau (anak saudara saya) sewaktu beliau dikhabarkan sakit tenat...Ya, Janji Allah itu pasti tidak terlewat sesaat dan tidak tercepat sesaat, segalanya telah ditulis di Loh Mahfuz.  Beliau pergi dahulu dengan sebaik-baik urusan yang begitu mudah dan cepat..tambahan di malam Jumaat yang Mulia...Alhamdullillah rezeki beliau....Setiap kejadian ada hikmahnya dan semoga kakakku sekeluarga bersabar dan tabah..berat mata memandang dan berat lagi bahu yang memikul...Alfatihah...semoga Allah mencucuri rahmat keatas rohnya dan di tempatkan dalam kalangan orang yang beriman...Aminn....

No comments:

Post a Comment