Realiti kehidupan amat pahit untuk ditelan sedangkan khayalan lebih indah untuk di ingati…

Hanya Allah tempat mengadu kerana Allah Maha Berkuasa…


Nuffnang X

April 30, 2012

BERSIH 3.0? tak adalah.....balik kampung...

Assalammualaikum dan Salam 1 Malaysia....
Pagi lagi terkejut saya kena tegur dengan pelanggan saya.  "Pergi BERSIH ke?  hu..hu..tak adalah saya cuti sebab balik kampung menjenguk ibu yang kurang sihat.  Kebetulan dia baru balik dari treatment di HKL..Itulah yang terlintas di fikiran orang.  Sebenarnya saya tak faham sangat BERSIH 1.0 ke, 2.0 ke, 3.0 ke....atau BERSIH V6 ke (mungkin untuk akan datang)..jangan marah...bila org tension, kita beri sedikit hiburan...
Dalam perjalanan balik, laluan agak sibuk sedikit dari biasa...begitulah serba sedikit tentang BERSIH.  Entahlah, kita bebas, aman dan damai jadi terpulang pada fikiran kita sendiri untuk bertindak.  Ya, mungkin esok lusa yang tua telah pergi tetapi anak cucu kita apakah yang kita tinggalkan untuk mereka?  Fikirlah dengan mata hati.  Saya pun tak mahu menulis panjang perkara sensitif.  Moral of the story....hanya untuk pengetahuan pelanggan dan rakan saya pergi BERSIH 3.0?  Tak adalah, saya balik kampung.  kang tak pasal orang tengok semacam jer..kebetulan dari khamis lagi hari ni baru beroperasi macam biasa.... 

No comments:

Post a Comment