Realiti kehidupan amat pahit untuk ditelan sedangkan khayalan lebih indah untuk di ingati…

Hanya Allah tempat mengadu kerana Allah Maha Berkuasa…


Nuffnang X

May 20, 2014

Semoga emak dan abah sentiasa sihat..

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera..
Ya, satu hari sudah berlalu...Terima kasih kepada yang mengucapkan selamat hari lahir..ada yang melalui facebook, mesej, wasap...terima kasih atas ingatan...
Malam tadi juga saya mendapat mesej daripada adik yang mengatakan emak tidak berapa sihat...buang air besar berdarah...memang emak sudah banyak kali menyatakan kepada saya dan temujanji sudah dibuat kebetulan pada 21 Mei iaitu esok...Emak mengalami masalah perut yang kembung..Saya tahu emak kuat selepas dua kali pembedahan kanser mulut yang dihidapinya pada tahun 1990 dan 2000.  Semoga Allah menyembuhkan penyakit emak dan memberikan kesihatan kepada emak dan abah.
Walaupun semasa bercakap dalam telefon dengannya, sukar untuk saya mengatakan kepadanya-"emak..39 tahun dulu emak melahirkan saya pada tarikh ini.."  Tidak terkeluar...walaupun ayat sudah disusun dengan menarik sebelumnya..Saya tidak boleh untuk menelefon emak jika saya dalam keadaan bersedih...saya tidak mahu emak juga merasai kesedihan saya..
Untuk kesekian kalinya...saya tetap tidak mampu untuk menuturkan ayat itu...entahlah tersekat di kerongkong...Ya..Allah Maha Mengetahui....


No comments:

Post a Comment