Realiti kehidupan amat pahit untuk ditelan sedangkan khayalan lebih indah untuk di ingati…

Hanya Allah tempat mengadu kerana Allah Maha Berkuasa…


Nuffnang X

September 18, 2013

Bing Webmastertool.

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera.
Hari ini saya mendapat satu lagi ilmu yang berguna untuk Blogger iaitu Bing Webmastertool.  Saya membaca melalui Saudara Denaihati.  Selalunya saya menggunakan Google Webmastertool sahaja.  Oleh kerana tidak berapa lama dahulu blog saya ada referral spammer dari vampirestats dan adsensewatchdog, saya rasa saya perlu tingkatkan lagi ilmu.  Sedihlah jugak kerana selepas itu traffic stats macam ada masalah sedikit. Malang rasanya diri ini apabila terkena perkara seperti itu.
Selain itu, kita juga perlu ada sitemap untuk memudahkan pembaca membaca entri-entri terdahulu.  Ishh, susah jugak nak menerangkan perkara ini.  Itu apa yang saya faham.
Untuk menggunakan Bing Webmastertool ini, kita memerlukan akaun Microsoft.  Ada langkah-langkah yang akan kita ikuti dan ianya mudah.  Selepas itu bolehlah menggunakan Bing Webmastertool ini.  Agak-agak pening tak template dengan adanya dua webmastertool ini?  Apa-apa sahajalah asalkan semuanya ok. Selamat mencuba Bing Webmastertool ini. Sila klik disini untuk mendaftar

No comments:

Post a Comment