Realiti kehidupan amat pahit untuk ditelan sedangkan khayalan lebih indah untuk di ingati…

Hanya Allah tempat mengadu kerana Allah Maha Berkuasa…


Nuffnang X

July 22, 2012

Tanaman Hiasan 1

Nampaknya idea entri pokok hiasan pula menerjah disaat mata layu maklumlah bulan puasa.  Memang saya minat menanam pokok tak kira pokok bunga atau pokok boleh makan-edible garden.  Jadi untuk permulaan saya akan memuatkan gambar pokok yang saya letak di premis saya.  Pokok Money Plant atau Pokok Duit.  Dulu sumpah saya panggil pokok keladi saja.  Bila di tekan pakcik Google baru tahu nama pokok ini.  Layan ajelah gambar ni ya..untuk permulaan kisah hobi saya..banyak pokok tu, ada yang hidup ok, ada yang setengah hidup, setengah mati dan ada yang dah mati.  Sekurang-kurangnya sejuk mata waktu bulan puasa ini.  Hobi ini sebenarnya diwarisi dari emak saya.  Dulu masa kecik-kecik orang kampung selalu kata emak anak perempuan ada dua aje tapi pokok bunga banyak.  Nak tengok bunga pelik-pelik, pergilah ke rumah emak.  Sekarang, kami saling bertukar pokok hiasan.  Banyak yang saya ambik dari rumah emak dan sedikit dari rumah saya yang emak ambik.  He..he....Rindukan emak dan abah.  So layanlah gambar..kang saya pulak yang syahdu cerita pasal emak. 
Letak dalam gelas aje..sempoii..he..he...
Dah kuning daun...

Abaikan tulisan  indocafe tuh....guna apa yang ada....recycle.....he..he....baru mesra alam...

No comments:

Post a Comment