Realiti kehidupan amat pahit untuk ditelan sedangkan khayalan lebih indah untuk di ingati…

Hanya Allah tempat mengadu kerana Allah Maha Berkuasa…


Nuffnang X

October 4, 2010

Blogger: Mengapa Nama Samaran?

Assalammualaikum....
Hari ini saya ingin membincangkan topik yang agak menarik..Nama Samaran.  Mengapa???
Mungkin para Blogger mempunyai sebab tersendiri mengapa mereka menggunakan nama samaran bukan nama sebenar...
Bagi saya sendiri,  saya menggunakan Mazana NS kerana nama itulah nama pena saya dari saya sekolah rendah hingga sekarang.  Ia adalah cantuman nama..Dulu saya hanya menggunakan Mazana sahaja dalam apa jua pun karya saya tak kiralah puisi atau apa-apa saja.  NS ditambah sejak saya menetap di Kelantan pada 1999.  Oleh itu, apa saja yang saya gunakan saya gunakan Mazana NS yang sudah sebati dengan diri saya...dan saya serasi menggunakan nama itu...
Ada sesetengah Blogger yang menggunakan nama sebenar...itu lebih baik kerana mereka  bersikap telus...Tetapi bagi yang menggunakan nama selain itu mungkin ada sebab-sebab tersendiri untuk mereka berbuat begitu...so..kita fikirlah apa yang terbaik dan wajar untuk diri kita...
Semua itu terpulang untuk diri kita sendiri...Selamat berblogging semua.....

No comments:

Post a Comment