Realiti kehidupan amat pahit untuk ditelan sedangkan khayalan lebih indah untuk di ingati…

Hanya Allah tempat mengadu kerana Allah Maha Berkuasa…


Nuffnang X

June 10, 2013

Bunga Mekar di Laman Bonda

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera.
Hari ini sudah masuk 1 Syaaban, sebulan lagi In Sha Allah Ramadan akan menjelma dan umat Islam akan mula berpuasa.  Begitu cepat masa berlalu.  Sudah seminggu saya tak update blog.  Maklumlah cuti sekolah yang kedua saya berpeluang balik kampung.  Minggu pertama cuti anak sibuk kelas tambahan.  
Laman Bonda banyak juga bunga yang sedang mekar.  Sempat jugalah menyemai beberapa jenis pokok bunga yang dirasakan akan pupus.  he..he...Minat menanam mengalir dari minat ibu saya.  Nak wat camno...mana tumpah kuah kalau tidak ke nasi, ada jugak tumpah ke lantai, meja dan lain-lain.  jangan marah bergurau.  Rosak bahasa.  Silalah layan gambar beberapa jenis bunga yang mekar di laman bonda.  
Pokok ini bagi saya ekslusif rupanya.

Bunga Raya

Emak kata pokok herba, pucuk boleh dimasak, bunganya dikeringkan dijadikan herba.  namanya saya tak tahu..he..he..

Siap nampak lagi bumbung antik.  Bunga Ros pink, rajin berbunga.

Bunga Ros merah kecik

Tak tahuu jugak namanya tapi cantik.

Pokok yang akan membesar.

Pokok herba Selada, dikeringkan ladanya dibuat minum.

Cantik pokok Orkid ni.

Cantik.

Pokok ni dulu orang tak berapa tanam.  Tetapi sekarang ada banyak warna dan cantik jugak.

Pokok Bunga Tahi Ayam

Pokok yang agak sensitif.

Cuba dah tanam pokok ni tapi tak hidup

Bonsai Bunga Kemboja.  Ada satu yang dah besar

No comments:

Post a Comment