Realiti kehidupan amat pahit untuk ditelan sedangkan khayalan lebih indah untuk di ingati…

Hanya Allah tempat mengadu kerana Allah Maha Berkuasa…


Nuffnang X

December 14, 2010

Kenapa menulis Blog???

Assalammualaikum....
Hari ini saya nak bercerita mengapa saya menulis blog dan mungkin merangkumi semua sahabat yang mempunyai blog.  Antara sebab-sebab mengapa blog saya tercipta:
1.  Untuk meluahkan perasaan.  Ada orang yang lebih suka menulis untuk meluahkan apa yang berada dalam minda.  jika dahulu ditulis dalam diari tetapi sekarang dalam blog.  Tetapi apa apa yang ditulis perlulah berhemah....
2.  Untuk mendapatkan sahabat maya.   Apabila menulis blog, mungkin sahabat maya akan bertambah dan bersahabat secara positif bukanlah ke arah negatif.  Mungkin sahabat seluruh dunia dapat dikumpulkan...
3.   Untuk berkongsi info atau maklumat.  Apabila mendapat sesuatu info atau maklumat boleh dikongsi dan senang untuk dikongsi.  Bukan sahaja secara khusus tetapi secara umum.
4.  Untuk mendapatkan wang.  Ada yang menulis blog secara khusus untuk mendapatkan wang.  Tetapi saya tidak mempunyai matlamat ini apabila saya menulis blog.  itu tidak menjadi masalah asalkan secara betul dan halal.
5.  Untuk suka-suka.  Ramai juga yang menulis hanyalah sekadar suka-suka dan tidak mempunyai matlamat apa-apa.  
walau apapun sebab kita menulis blog, semoga memberi manfaat buat diri kita dan orang lain serta tidak menyakiti hati orang lain.  Perlulah ditulis secara berhemah.   Selamat berblogging semua.....






 

2 comments: