Realiti kehidupan amat pahit untuk ditelan sedangkan khayalan lebih indah untuk di ingati…

Hanya Allah tempat mengadu kerana Allah Maha Berkuasa…


Nuffnang X

May 6, 2013

PRU 13: Keputusan Machang dan Jelebu.

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera.
Ya, semua sudah mengetahui...segala keputusan dan analisis mengenai PRU 13 yang berlangsung kelmarin 5 Mei 2013.  Terima dengan hati terbuka dan cuba merenung dalam diri apa signifikannya keputusan tersebut. Terlalu banyak untuk diperkatakan tetapi saya hanya akan menfokuskan Machang dan Jelebu.
Nampaknya di Machang, keputusan tahun 2003 jika tidak silap saya berlaku sekali lagi yang mana 3 DUN dimenangi oleh PAS tetapi Parlimen dimenangi oleh BN.  Saya ucapkan tahniah kepada yang menang dan seperti entri saya sebelum ini, tolong bawa perubahan untuk Machang.  Tolong jadikan Machang sama naik pembangunannya dengan Tanah Merah, Kuala Krai atau Pasir Puteh.  Semoga tiada lagi istilah bandar mati untuk Machang selepas ini.  Pembangunan bandar untuk Machang yang memang sudah lama dinanti-nanti.
Untuk kawasan Jelebu pula, sama juga seperti entri sebelum ini BN memenangi Parlimen dan DUN kecuali Chennah-kawasan saya yang jatuh kepada DAP.  Bukan untuk kawasan Chennah sahaja tetapi seluruh negara menyaksikan penolakan kaum Cina kepada BN.  Mereka boleh bersatu dan kita orang Melayu?  Tanyalah diri sendiri.  Semoga keputusan PRU 13 membawa kepada bersatunya bangsa Melayu dan jangan diikutkan hati.  Fikir secara mendalam.  Ya ,untuk semua yang menang tahniah dan jangan hampakan pengundi anda.

No comments:

Post a Comment