Realiti kehidupan amat pahit untuk ditelan sedangkan khayalan lebih indah untuk di ingati…

Hanya Allah tempat mengadu kerana Allah Maha Berkuasa…


Nuffnang X

May 29, 2013

Separuh Akhir Kedua Piala FA: Kelantan 2 vs Terengganu 4 (Aggregat 6-5)

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera.
Petang kelmarin telah berlangsungnya perlawanan Separuh Akhir Kedua Piala FA,  Kelantan vs Terengganu.   Syukur, perlawanan penuh dramatik yang membawa kepada masa tambahan telah memberi peluang Kelantan masuk ke final.  Memang pada saya perlawanan kelmarin agak kurang menyengat bagi Kelantan dan banyak silap.  Cuma rezeki bukan untuk Terengganu walaupun mereka bermain dengan baik.
Kelantan perlu memperbaiki apa yang kurang dan jangan terlalu yakin.  Semoga final ini permainan menyengat akan dipersembahkan.  
Perlawanan JDT vs Pahang pula terpaksa ditunda akibat nila setitik rosak susu sebelanga.  Diharapkan penyokong mampu mengawal emosi dan penjaga pintu perlu lebih berhati-hati.  Begitu juga penjual tiket, jangan difikirkan untung sahaja.
Seandainya terlalu ramai penonton di stadium, sediakan skrin gergasi agar semua boleh melihat aksi perlawanan.  Jika satu skrin gergasi kurang atau tidak mencukupi, sediakan sebanyak yang mencukupi.  Biar semua seronok menyaksikan perlawanan.  Kasihan juga melihat anak kecil yang dibawa ke stadium malam tadi.  Emosi perlu dikawal.  Kelakuan juga perlu dijaga.  malulah jika keadaan ini berterusan.  Permulaan peristiwa ini terjadi pda waktu JDT vs Kelantan tempohari.  Malam tadi berulang lagi.  Semoga selepas ini tiada lagi insiden seperti ini.

No comments:

Post a Comment