Realiti kehidupan amat pahit untuk ditelan sedangkan khayalan lebih indah untuk di ingati…

Hanya Allah tempat mengadu kerana Allah Maha Berkuasa…


Nuffnang X

February 13, 2011

2 hari tak berblogging....

Assalammualaikum....
Bukak emel..banyak dalam inbox...tengok blog ada komen...Sorrylah ye..2 hari tak berblogging...Balik kampung tanam jagung...acah aje..balik kampung ziarah orang tua...Abah pun tak berapa sihat...Itulah kan, bila kita duduk jauh dari keluarga terutama ada ibu bapa lagi, harga  inilah yang kita kena bayar... Beruntung mereka yang duduk dekat dengan ibu bapa, boleh menziarah mereka bila-bila masa...Bila mereka sudah uzur dan tidak berapa sihat, duduk jauh pun selalu susah hati...Tetapi Allah Maha Mengetahui...Cuma yang pasti setiap doa saya,  saya minta jika apa-apa berlaku, walaupun saya jauh biarlah saya berada disisi mereka...Semoga Allah permudahkan...kadang-kadang nasib jugak....Mintak semuanya ok...Sanggup meredah malam hari untuk pulang ke kampung...Tak kira..penat letih hilang untuk berjumpa ibu bapa...Saya sebenarnya anak perempuan bongsu dan teramat manja dengan ibu bapa tetapi dah jodoh kawin dengan orang jauh..hu..hu....terpaksa redhalah...tetapi jika tidak boleh balik tiap-tiap bulan, saya akan balik 2 bulan sekali...tak dapat lama tidak kisah asalkan saya boleh menatap wajah  mereka....Saya tidak mahu berfikir negatif jika mereka uzur, takut untuk berfikir negatif...takut tidak boleh terima tetapi lambat laun pasti akan terjadi....entahlah..susah kan....harap saya kuat...dan yang penting...saya mesti menziarahi mereka walaupun jauh...Tanpa mereka siapalah kita...mereka telah banyak berkorban...Semoga saya masih mampu untuk membalas jasa mereka...oklah....sedih pulak....lain kali cerita lagi...

2 comments:

  1. semoga mereka sihat. anak bongsu akan sentiasa mendoakan kebahagiaan mak abah..betul tanpa mereka siapa kita..tanpa kita siapalah anak-anak kita..

    ReplyDelete
  2. ya..hormat orang tua..asuhan paling beharga...

    ReplyDelete