Realiti kehidupan amat pahit untuk ditelan sedangkan khayalan lebih indah untuk di ingati…

Hanya Allah tempat mengadu kerana Allah Maha Berkuasa…


Nuffnang X

February 22, 2011

Harga yang perlu kubayar....

Pertama, Alfatihah untuk Allahyarham Sudirman Hj Arshad...Semoga ditempatkan dalam kalangan orang beriman dan dicucuri rahmat...Aminnn....
Berbalik kepada tajuk diatas, setiap orang perlu membuat pengorbanan dalam hidup ada sekali, ada dua tiga kali dan ada hingga ke akhir hayatnya berkorban ibarat lilin yang membakar diri demi orang lain.  Entahlah...Kadang-kadang antara realiti dan fantasi begitu banyak yang terjadi..Hidup ini perlu dibayar untuk sebuah kelangsungan akan datang.   Rela atau terpaksa perlu diterima hakikat itu....kadang-kadang hinaan dan maki hamun orang tidak lepas jika ada yang tidak bersabar...entahlah..jika kita telah memarahi orang dengan kata-kata nista adakah waktu solat kita, kita mampu khusyuk?  Lebih baik bertoleransi...diplomatik kerana tidak banyak hati dan dosa yang akan terjadi...Hidup ini satu pusingan roda..kejap diatas dan kejap dibawah...Segalanya kuterima....semuanya ada hikmah disebaliknya...aku perlu kuatkan semangat aku untuk sebuah kehidupan....Semoga esok lebih baik dari hari ini dan hari ini lebih baik dari semalam.  Tetapi harga yang perlu kubayar ini terlalu tinggi yang mana orang lain mungkin tidak sanggup untuk menghadapinya...Walaupun didalam doa selalu kutitipkan semoga jangan diduga dengan dugaan yang tidak mampu untuk ku terima tetapi tetap aku diberi ujian yang berat yang bermakna aku mampu terima dan orang lain tidak mungkin sekuat aku...Aku perlu positf untuk meneruskan kehidupan ini....Walalu apapun aku akan hadapi dnegan tabah....tidak mungkin ku berpaling dan menggenggam api biar sampai menjadi arang...Semoga aku diberikan kekuatan dan ketabahan untuk menghadapi semua ini...aku mampu dan aku boleh...Doakan aku semua.....Semoga segala rintangan mampu kuhadapi...Doa semua sahabat kuharapkan untuk sebuah kekuatan....

2 comments: