February 2, 2011
Bil air yang melambung...
Kelmarin, adik Air Kelantan menjalankan tugas menyerahkan bil air..."kak, la ni kat umah akak ada oghe dok?" Tanyanya..."tak dok. Bakponyo?" tanya aku yang pelik..."Kak, sayo segho meter air akak rosak tak pong ada bocor tuh. Meter laju musing. Baik akak gi buat aduan dan kalu rosak ada potongan..kalu ado bocor, kak panggil oghe repair..nayo ko kak..banyak tuh...Selalu kito cek tak banyak gitu mo..." jelasnya...Dan aku tengok bil..mak aii....ni hantu raya mandi ke apa? Selepas mengucapkan terima kasih aku pun berfikir betul jugak..rasanya dah 4 bulan bil melambung....Prihatin adik Air Kelantan...Tidak salah kalau kita berbudi bahasa. Jadi belumlah lagi buat aduan..minggu depan..sibuk sangat. Lagipun dah nak cuti...mesti minggu depan jugak kalau cek pun...Bagus adik tu, kalau waktu dia nak hantar bil, kalau tak ada orang di rumah dia akan serahkan di kedai...Dah kenal lah katakan....Hmm...air..air....rupanya selama ini bil banyak kau ada masalah rupanya..yang kita lurus bendul pegi bayar tanpa banyak soal ingatkan betul anak mandi berkubang...Tapi memang sebelum ini bayar tak banyak..Pembaziran tu kalau air bocor...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment