Realiti kehidupan amat pahit untuk ditelan sedangkan khayalan lebih indah untuk di ingati…

Hanya Allah tempat mengadu kerana Allah Maha Berkuasa…


Nuffnang X

January 12, 2011

Apabila tiada kepercayaan

Dahlah hari ni tak ada mood nak tulis blog, rupanya dalam tak ada mood ini entri yang ke 4....paling banyak dalam sejarah dan mungkin akan meningkat lagi pada hari ini...Semenjak lapan tahun menjalankan perniagaan, baru hari ini ada customer yang masih hingusan(budak lagi) tidak percayakan aku....bukan aku nak memburukkan sesiapa..aku salah, dia pun salah...aku akui kesalahan aku dan dia aku tak tahu...boleh dia tidak percayakan aku???Inilah perangai manusia...Tetapi aku terima walaupun bengang...patut pun aku tak ada mood nak menulis blog, idea lari semacam rupanya petanda aku akan melalui satu peristiwa yang tidak dapat dilupakan...Aku bukanlah jenis laparkan RM..kalau aku jenis yang nak untung banyak, dah lama aku ambik untung berpuluh lipat kali ganda.  Inilah cabaran....Akhirnya aku mengembalikan RM yang diberi kerana maruah aku lebih tinggi dari nilai RM itu...Carilah kedai lain yang dipercayai..tidak guna berurusan dengan aku lagi...Banyaklah songeh....Rasanya dah macam bukan aku yang menulis, macam orang lain..hilang segala kelembutan aku dan kewanitaan aku...Memang bukan aku dah ni...Customer always right..memang betul tetapi adakah peniaga tiada harga diri???Apabila sudah hilang kepercayaan pada aku, pergilah..rela hilang pelanggan kerana aku juga punya maruah dan masa akan datang pun pasti ada perkara berbangkit...Huh....nasib baik aku boleh kawal diri tetapi customer macam ini hanya 1 dari 1000....Sabar..sabar.....kawal diri....gerammm.....Tetapi bukan untuk memburukkan customer itu, sebagai pengajaran kepada aku insan yang lemah dan tidak sempurna ini...
p/s:  Inilah post pertama dan mintaknya yang terakhir aku meluahkan perasaan mcm ni.   mintak jauh selepas ini.janganlah berlaku lagi...

4 comments:

  1. ala kesiannya...jangan ar marah-marah..senyum..senyum...senyum..jangan marah-marah tau..

    ReplyDelete
  2. he..he..karenah pelanggan tapi yg ni dah kategori xleh sabar tahap gaban...hu..hu...

    ReplyDelete
  3. tarik nafas...tarik lagi...lagi...tarik lagi...lepaskan nafass...haa!...jangan marah. Lupakan terus.

    ReplyDelete