Realiti kehidupan amat pahit untuk ditelan sedangkan khayalan lebih indah untuk di ingati…

Hanya Allah tempat mengadu kerana Allah Maha Berkuasa…


Nuffnang X

January 17, 2011

Resetter Software for Canon IP Printer

Lain macam tajuk....dah tukar bidang ke??Tak adalah, saya share info yang saya tahu mana tahu boleh meringankan beban orang yang ada masalah printer selepas menggunakan refill.  Saya menggunakan Canon IP 1880 dari tahun 2008.  Saya ni bukanlah jenis yang suka menggunakan katrij 40...bila dah rosak barulah saya tukar katrij dan biasanya saya refill saja.  Almaklumlah refill bukan sama jenis akan menyebabkan printer rosak...Oleh itu, saya pun surfing dan terbaca satu software untuk meringankan beban.  Saya baca di Printer tools blog.  So jika nak tahu lebih lanjut silakanlah klik disini.  Saya masih lagi menggunakan Printer yang sama dari tahun 2008...so tiada masalah.  Bagi saya jika kita pandai menggunakannya dengan betul, insyaallah boleh tahan lama walaupun kita menggunakan refill.  Tetapi bukanlah saya menggalakkkan orang ramai menggunakan refill, nanti tak laku pulak katrij...Biasalah tidak semua orang mampu nak beli katrij sepanjang masa....Bila ada kemudahan, kita gunakanlah sebaiknya..OK...

5 comments:

  1. printer memang selalu buat hal kan...kadang-kadang sakit ati

    ReplyDelete
  2. banyak komen saya tak keluar nape ek?

    ReplyDelete
  3. ada keluar komen tuan tapi kat linkwithin..tuan tertekan kat tajuk lain...ada...betul tuan..printer ni kalau betul caran guna tahan lama....

    ReplyDelete
  4. tak ada ke yang tak payah pakai printer...kita cakap aje print...dia keluar kat depan mata...hahahahaha...mulalah kartun ni...hihi

    ReplyDelete
  5. ha..ha..boleh juga difikirkan....kalau customer datang beritahu problem printer pasti saya syorkan cara itu sebab ad yang baru guna dah nak beli lain....kesian jugak....biasanya boleh selesai masalah...

    ReplyDelete