Realiti kehidupan amat pahit untuk ditelan sedangkan khayalan lebih indah untuk di ingati…

Hanya Allah tempat mengadu kerana Allah Maha Berkuasa…


Nuffnang X

January 18, 2011

Apakah sebab kita baca atau follow sesebuah blog???

Hari ini nak terjah sikit kemungkinan sebab musabab mengapa kita baca blog atau follow sesebuah blog.  Agaknya apakah sebabnya?  Memang banyak sebab dan saya rasa saya ambil yang terdekat kenapa blog itu kita suka baca.
1.  Isi sesebuah blog-selalunya bagi saya, isi memainkan peranan juga.  Jika ada info atau ilmu serta cerita terbaru dalam atau luar negara, saya akan baca...Macam orang yang nak jatuh hati, mesti ada sebabnyakan???he..he...
2.  Kecantikan blog-Yang ini bergantung pada kita, kalau kita suka dengan rupa blog berkenaan kita akan baca blog orang itu...selalunya saya tidak memilih sangat tetapi kalau yang ada lagu autoplay..akan mengejutkan juga...so, lebih baik tiada lagu autoplay...lebih nyaman dan selesa..betul tak???
3.  Pemilik blog-yang ini rasanya akan membuatkan ramai juga orang akan follow atau baca blog kita...Selalunya kalau orang muda akan memilih yang cantik menawan, kau memang debom....tetapi bagi blogger yang berusia, tidaklah dipentingkan sangat...kita bagi yang muda-mudalah dan yang masih solo..mana tahu jadi cinta antara blogger....jangan marah....
4.  Populariti-ada juga yang memilih untuk baca atau follow kerana populariti sesebuah blog, page rank, alexa atau lain-lain..hmmm aiman tak kisah.....saya tak kisah itu semua, yang ada atau tidak,  semua saya akan baca jika ada kesempatan...
5.  Sebab dia kawan kita-mungkin blogger itu adalah kenalan, kawan, sahabat, teman kita..jadi kita akan sentiasa menjadikan  blog  tempat untuk saling bertanya khabar dan bertukar cerita..supaya hubungan tidak putus walaupun di luar negara..teknologi canggih...kita gunakan sebaiknya...tak boleh bersua muka bersua dalam blog atau facebook pun jadilah kan?
Jadi, itulah sahaja yang saya dapat simpulkan untuk menjadikan kita pengikut setia atau pembaca sesebuah blog...bagi saya, blogger lama atau baru saya tidak kisah asalkan menarik isinya dan ada info saya akan baca jika saya berkesempatan...maklumlah saya ni macam printer multifunction juga 3 in 1-ibu, isteri dan bekerja sendiri....so, bila ada kesempatan pasti saya akan menjenguk semua....

No comments:

Post a Comment